torsdag 14 oktober 2010

Livsfunderingar

Hoho ännu en livsfundering.
Cissi bara skrattar åt mig när jag kommer med dem! Haha!

Men i alla fall. Jag var och tränade med Emma innan. Och så är jag ju bra på att fundera. Så när jag träna så kom jag och tänka på detta.

Folk säger hela tiden att man ska vara glad för att man lever och att man ska leva livet.
Men om man inte lever. Vad gör man då?
Hur ska man vara glad för att man lever egentligen? För man vet ju inte vad som hade hänt om man inte levde.
Eller?
Så är man inte en människa eller en levande varelse överhuvudtaget, vad är man då och vad gör man då?
Ingenting?
Men själva grejen är. Egentligen så kan man inte säga till någon -"Var glad att du lever". För vi vet ju faktiskt inte vad man gör i fall man nu inte lever.

JA JAG VET, jag har mina konstiga funderingar. Menmen. :)

Jag kan ju dock poängtera att denna livsfunderingen har inget att göra med om jag funderar på livet i sig, och det är bra eller dåligt. Om jag vill leva eller inte. Har verkligen inte med det att göra, vilket det kanske låter som.
Ska säga er det att jag trivs riktigt bra med mitt liv och jag är nöjd! :)


Har i alla fall haft en jätte mysig kväll. Har vart och tränat med Emma, även bastat. Efter dusch och så, så åkte vi hem till Emma. Så gjorde hon Spagetti och Makaroner (jätte gott!) och kollade på Robinson.
Otroligt mysigt och tack för ikväll igen Emma! <3

Du är en guld vän, och jag är glad att jag träffat dig! <3


Nu ska jag kolla på tv lite. Sen sova. Lång jobbdag imorgon, sen jobb hela helgen.
Slipper i alla fall jobba söndag kväll. Så istället ska jag och Therese käka lite mat, dricka vin och spela Bingolotto! :)
Lite penionärsvarning där med Bingolotto, men det ska faktiskt bli kul och man kan ju bara hoppas att man vinner något! ^^


Puss på er! :)

2 kommentarer: